REGILAMIN STREETBAL
Regulamin "STREETBALL"
_______________________________________________________________________
- Warunki uczestnictwa.
- Wypełnienie formularza zgłoszeniowego i przesłanie na adres:
do dnia 2108.2015. - Drużyna liczy 3 osoby + 2 osoba rezerwowa(w tym kobieta).
- Nie ma możliwości dopisywania dodatkowych zawodników do drużyny.
Organizator przewiduje liczbę nagród maksymalnie dla 5 osób w drużynie. - Turniej zostanie rozegrany w konwencji Streetball.
Wszelkich formalności związanych z uczestnictwem drużyny w turnieju
(wypełnienie druków, itp.) dopełnia w imieniu drużyny jej kapitan.
Kapitanowie są zobowiązani do podawania prawdziwych danych na formularzu zgłoszeniowym drużyny pod rygorem dyskwalifikacji. - Po zamknięciu rejestracji żadne zmiany danych nie będą wprowadzane.
- Organizatorzy rezerwują sobie prawo do zdyskwalifikowania zespołu, w
przypadku stwierdzenia wprowadzenia do gry zawodnika niezgłoszonego
uprzednio w formularzu zgłoszeniowym, bądź podania przez kapitana
zespołu danych niezgodnych z prawdą. Tylko gracze zgłoszeni w formularzu są upoważnieni do gry. - Organizator główny Streetballa zastrzega sobie dyskwalifikację zawodników będących w stanie nietrzeźwym, pod wpływem środków odurzających.
- Osoby niepełnoletnie zobowiązane są do przedstawienia zaświadczenia, zgody
rodziców, prawnych opiekunów do uczestnictwa w turnieju.
- Wypełnienie formularza zgłoszeniowego i przesłanie na adres:
- System rozgrywek.
- Rozgrywki są prowadzone w kategorii open (drużyny mieszane)
Eliminacje – system każdy z każdym, na przypisanym boisku danej drużynie .
Finały – w zależności od ilości drużyn
O ewentualnym podziale drużyn na grupy zdecyduje losowanie. - Po eliminacjach mecze będą rozgrywane systemem pucharowym lub grupowym
- Zwycięzcy półfinałów, rozegrają finał , podczas gdy przegrani będą toczyli walkę o trzecie miejsce.
- Rozgrywki są prowadzone w kategorii open (drużyny mieszane)
- Gra
- Mecze Streetballa rozgrywane są na boiskach o wymiarach od 9x9 do 12x12 m, na jeden kosz. Na boisku zaznaczona jest linia w odległości 6,25 m. Każda gra musi rozpocząć się udziałem dwóch trzyosobowych drużyn składających się z graczy uprzednio zgłoszonych do turnieju. Piłki rozgrzewkowe drużyny zapewniają sobie we własnym zakresie.
- Każda drużyna musi zakończyć mecz posiadając w składzie co najmniej 2 zawodników.
- O tym, która drużyna będzie w posiadaniu piłki jako pierwsza, decyduje losowanie (rzut monetą).
- Za zdobyty kosz drużyna uzyskuje 1 punkt, zza linii 6,25 uzyskuje 2pkt.
- Gra toczy się do zdobycia przez jedną z drużyn 12 punktów.
- Po każdym zdobytym koszu piłka przechodzi w posiadanie drużyny tracącej kosz. Jest ona zobowiązana w całości do wyjścia poza obręb pola 6,25 m od kosza. Drużyna broniąca powinna znajdować się wtedy w całości w obrębie pola 6,25 m. Taka sama zasada obowiązuje także w przypadku pozostałych strat piłki – faul, zebranie po niecelnym rzucie przeciwnika, itp.
- Obowiązuje zasada 30 sekund na oddanie rzutu. Nie oddanie rzutu w tym czasie, karane jest utratą piłki.
- Zabronione jest dobijanie piłki po rzucie drużyny przeciwnej. Dobitka po rzucie własnej drużyny jest dozwolona.
- Zabronione jest także zdobywanie punktów poprzez tzw. „wsad”.
- Każdej drużynie przysługuje do wykorzystania jeden 30-sekundowy czas w trakcie meczu.
- Odpowiedzialność i obowiązki sędziego obejmują:
- liczenie zdobytych punktów i wpisywanie ich do protokołu
- notowanie wykorzystanych czasów przez poszczególne drużyny
- ostateczne rozstrzyganie sporów
- kontrolowanie prawidłowych zmian zawodników
- prawidłowe i zgodne z przepisami sędziowanie meczy
Kapitan drużyny jest upoważniony, jako jedyny z drużyny, do występowania w jej imieniu we wszystkich sprawach i sporach.
- Należy dążyć do polubownego załatwiania wszelkich sporów w imię przyjacielskiej i serdecznej atmosfery zawodów. Sędzia posiada werdykt ostateczny.
- Złośliwe faule zauważone przez sędziego gry będą karane rzutem za 1 punkt z linii 5.80 m oraz przekazaniem piłki po rzucie drużynie pokrzywdzonej.
- Brutalność w grze lub złe zachowanie całej drużyny podczas turnieju może doprowadzić do wykluczenia jej z rywalizacji.
- Przepisy gry obowiązują wg przepisów PZKOSZ
- Postanowienia ogólne.
- Zawodnicy odpowiadają materialnie za szkody wyrządzone w wyniku użytkowania koszy do gry niezgodnie z regulaminem.
- Organizatorzy turnieju nie biorą odpowiedzialności za wszelkie urazy i kontuzje zawodników powstałe w trakcie turnieju.
- Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do zmiany regulaminu. W przypadku istotnych zmian zobowiązują się do powiadomienia zawodników o wprowadzonych zmianach.
- Każda z drużyn przed rozpoczęciem turnieju musi podpisać regulamin, co jest warunkiem przystąpienia do turnieju i wyrażeniem zgody na uczestnictwo w turnieju Streetball
- Za rzeczy pozostawione bez opieki organizator nie odpowiada.
- Nie przystąpienie do zawodów punktualnie po wcześniejszym zgłoszeniu się, dyskwalifikuje całą drużynę walkowerem.
- Organizator zabezpiecza piłki meczowe.
- Organizator zabezpiecza opiekę medyczną.
- Za zaistniałe wypadki niezawinione przez organizatora, organizator nie ponosi Odpowiedzialności
- Organizatorem zawodów jest KS BAT Sierakowice gmina Sierakowice, a osobą odpowiedzialną za turniej jest Wnuk-Lipiński Marian
Komentarze