REGILAMIN STREETBAL

REGILAMIN STREETBAL

Regulamin "STREETBALL"


_______________________________________________________________________
 

  1. Warunki uczestnictwa.
    • Wypełnienie formularza zgłoszeniowego i przesłanie na adres:
      do dnia 2108.2015.
    • Drużyna liczy 3 osoby + 2 osoba rezerwowa(w tym kobieta).
    • Nie ma możliwości dopisywania dodatkowych zawodników do drużyny.
      Organizator przewiduje liczbę nagród maksymalnie dla 5 osób w drużynie.
    • Turniej zostanie rozegrany w konwencji Streetball.
      Wszelkich formalności związanych z uczestnictwem drużyny w turnieju
      (wypełnienie druków, itp.) dopełnia w imieniu drużyny jej kapitan.
      Kapitanowie są zobowiązani do podawania prawdziwych danych na formularzu zgłoszeniowym drużyny pod rygorem dyskwalifikacji.
    • Po zamknięciu rejestracji żadne zmiany danych nie będą wprowadzane.
    • Organizatorzy rezerwują sobie prawo do zdyskwalifikowania zespołu, w
      przypadku stwierdzenia wprowadzenia do gry zawodnika niezgłoszonego
      uprzednio w formularzu zgłoszeniowym, bądź podania przez kapitana
      zespołu danych niezgodnych z prawdą. Tylko gracze zgłoszeni w formularzu są upoważnieni do gry.
    • Organizator główny Streetballa zastrzega sobie dyskwalifikację zawodników będących w stanie nietrzeźwym, pod wpływem środków odurzających.
    • Osoby niepełnoletnie zobowiązane są do przedstawienia zaświadczenia, zgody
      rodziców, prawnych opiekunów do uczestnictwa w turnieju.

  1. System rozgrywek.
    • Rozgrywki są prowadzone w kategorii open (drużyny mieszane)
      Eliminacje – system każdy z każdym, na przypisanym boisku danej drużynie .
      Finały – w zależności od ilości drużyn
      O ewentualnym podziale drużyn na grupy zdecyduje losowanie.
    • Po eliminacjach mecze będą rozgrywane systemem pucharowym lub grupowym
    • Zwycięzcy półfinałów, rozegrają finał , podczas gdy przegrani będą toczyli walkę o trzecie miejsce.

  1. Gra
    • Mecze Streetballa rozgrywane są na boiskach o wymiarach od 9x9 do 12x12 m, na jeden kosz. Na boisku zaznaczona jest linia w odległości 6,25 m. Każda gra musi rozpocząć się udziałem dwóch trzyosobowych drużyn składających się z graczy uprzednio zgłoszonych do turnieju. Piłki rozgrzewkowe drużyny zapewniają sobie we własnym zakresie.
    • Każda drużyna musi zakończyć mecz posiadając w składzie co najmniej 2 zawodników.
    • O tym, która drużyna będzie w posiadaniu piłki jako pierwsza, decyduje losowanie (rzut monetą).
    • Za zdobyty kosz drużyna uzyskuje 1 punkt, zza linii 6,25 uzyskuje 2pkt.
    • Gra toczy się do zdobycia przez jedną z drużyn 12 punktów.
    • Po każdym zdobytym koszu piłka przechodzi w posiadanie drużyny tracącej kosz. Jest ona zobowiązana w całości do wyjścia poza obręb pola 6,25 m od kosza. Drużyna broniąca powinna znajdować się wtedy w całości w obrębie pola 6,25 m. Taka sama zasada obowiązuje także w przypadku pozostałych strat piłki – faul, zebranie po niecelnym rzucie przeciwnika, itp.
    • Obowiązuje zasada 30 sekund na oddanie rzutu. Nie oddanie rzutu w tym czasie, karane jest utratą piłki.
    • Zabronione jest dobijanie piłki po rzucie drużyny przeciwnej. Dobitka po rzucie własnej drużyny jest dozwolona.
    • Zabronione jest także zdobywanie punktów poprzez tzw. „wsad”.
    • Każdej drużynie przysługuje do wykorzystania jeden 30-sekundowy czas w trakcie meczu.
    • Odpowiedzialność i obowiązki sędziego obejmują:
      • liczenie zdobytych punktów i wpisywanie ich do protokołu
      • notowanie wykorzystanych czasów przez poszczególne drużyny
      • ostateczne rozstrzyganie sporów
      • kontrolowanie prawidłowych zmian zawodników
      • prawidłowe i zgodne z przepisami sędziowanie meczy

Kapitan drużyny jest upoważniony, jako jedyny z drużyny, do występowania w jej imieniu we wszystkich sprawach i sporach.

  • Należy dążyć do polubownego załatwiania wszelkich sporów w imię przyjacielskiej i serdecznej atmosfery zawodów. Sędzia posiada werdykt ostateczny.
  • Złośliwe faule zauważone przez sędziego gry będą karane rzutem za 1 punkt z linii 5.80 m oraz przekazaniem piłki po rzucie drużynie pokrzywdzonej.
  • Brutalność w grze lub złe zachowanie całej drużyny podczas turnieju może doprowadzić do wykluczenia jej z rywalizacji.
  • Przepisy gry obowiązują wg przepisów PZKOSZ

  1. Postanowienia ogólne.
    • Zawodnicy odpowiadają materialnie za szkody wyrządzone w wyniku użytkowania koszy do gry niezgodnie z regulaminem.
    • Organizatorzy turnieju nie biorą odpowiedzialności za wszelkie urazy i kontuzje zawodników powstałe w trakcie turnieju.
    • Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do zmiany regulaminu. W przypadku istotnych zmian zobowiązują się do powiadomienia zawodników o wprowadzonych zmianach.
    • Każda z drużyn przed rozpoczęciem turnieju musi podpisać regulamin, co jest warunkiem przystąpienia do turnieju i wyrażeniem zgody na uczestnictwo w turnieju Streetball
    • Za rzeczy pozostawione bez opieki organizator nie odpowiada.
    • Nie przystąpienie do zawodów punktualnie po wcześniejszym zgłoszeniu się, dyskwalifikuje całą drużynę walkowerem.
    • Organizator zabezpiecza piłki meczowe.
    • Organizator zabezpiecza opiekę medyczną.
    • Za zaistniałe wypadki niezawinione przez organizatora, organizator nie ponosi Odpowiedzialności
    • Organizatorem zawodów jest KS BAT Sierakowice gmina Sierakowice, a osobą odpowiedzialną za turniej jest Wnuk-Lipiński Marian

Komentarze

Dodaj komentarz
do góry więcej wersja klasyczna
Wiadomości (utwórz nową)
Brak nieprzeczytanych wiadomości